tisdag 23 februari 2010

Avslutningsmål



Svärmors sista råkostmål?
Nejdå


Wasabimajonnäs, jorärtskocksris, marinerad svamp... perfekt storlek också!

Tisdag.Kuren lider mot sitt slut . . . Härligt att få vara tillsammans med familjen under så här lång tid och få dela deras vardagsliv och samtidigt få genomgå hälsokuren.Hoppas nu kunna bjuda på god raw food när familjen kommer hem till mig. Dottern med familj är inne på samma linje, så nu återstår bara att få med min käre man i fan cluben men det blir nog betydligt svårare. Samman fattning under veckorna : Frånsett de första dagarnas trötthet känner jag mig nu mycket piggare.Inga känningar av magkatarren, och ingen hunger mellan måltiderna.Vissa saker har blivit bättre utan att jag har tänkt på det tex jag har alltid haft torra händer , (varit slav under hudkrämen) nu är mina händer lena, trots att jag diskat utan handskar.En annan sak som också blivit bättre är sömnen,jag har inte ens kommit igenom hälften av böckerna som jag garderat mig med. Nåra nackdelar? Det skulle väl vara att jag saknat min man men å andra sidan får han hem en piggare och slankare ( 4 kg) fru. Nu åker jag hem med groddburk och litteratur i bagaget.



Gillar?

Japp!


Kul också
 
PS: köp härliga superfoods, raw food-produkter och annat mumsigt, ekologiskt och braproducerat på vår trevliga sida råvarubutiken.


4 kommentarer:

  1. Hittade er blogg via Ecochic. Spännande med Raw Food,som jag själv gillar!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det har gått så bra för dig! Härligt, härligt! Jag hoppas att du kan sprida den glada och härliga maten även hemma, till glädje för dig och hela omgivningen - och inte minst planeten. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Takk for sist:-) Blir vel godt å komme hjem også...piggere og med masse innput...Hva med å introdusere smoothies og deilige råkaker i første omgang for din mann?
    Fiiin dag & Klem Randi

    SvaraRadera
  4. Men gudars skymning vad gott det där såg ut! Kanske att det läggs ut recept framöver? :-)

    SvaraRadera

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet