tisdag 29 juni 2010

I väntan på glass!

Tova: Den där sommaren borde börja efter sex på eftermiddagarna och inte när man befinner sig i inomhuset eller icke luftkonditionerad bil.
Senaste två dagarna har vi envisats med felplacering.
Extra illa var det att den långa bilfärden igår var HEM från Kroppefjäll och inte TILL.

Aldrig har det varit så enkelt och gott att äta rått som där. Det som inte var gott var i alla fall ruskigt spännande, det finns väldigt mycket att beta i skogen, eller förfina i sallad och smoothie.
Maten var full av färg och smak, inte vad vi brukar äta till midsommar men helt klart en uppiggande variation. Antar att jag har maten att tacka för att slippa den baksmälla jag hade förtjänat dagen som följde natten med vin nog att få Dionysos fester att likna godtemplarmöten.

Hur underbart det var i övrigt vet ni nog redan.
Att jag simmade på min första orm däremot antar jag att ni väntar med spänning på att höra mer om, ormar finns det inte mycket av i Kiruna som jag emigrerat ifrån, misstänkte att jag kunde träffa på en sådan såhär på sydligare breddgrader men i varken min vildaste eller tamaste fantasi kunde jag föreställa mig att jag skulle göra det under en simtur.
Den var snäll.
Jag fick hjärtsnörp.
Bad dottern sitta med mig tills jag slutade vara rädd
"Du är vuxen mamma, du får klara dig själv, ta en kopp te"
Jag dricker inte te och vid sådana tillfällen ogillar jag att vara vuxen.

Nu väntar en sommar i vackra Österlen med nyttig mat så jag kan komma ur baddräkten, den jag har i storlek elefant. Vet inte om ni vill se en "före" bild på hur många volanger jag har under baddräkten, jag vill nog inte behöva se mig själv på bild mer än på "efter" bilden, då ska jag tapetsera väggarna med idolbilder på mig själv!

Nystarten på nyttigätandet tänkte mig börja med en vecka på smoothies för att få i mig alla nyttigheter jag inte orkar tugga och allt grönt jag treårstrotsigt vägrar förtära om jag inte blir mutad med glass. Och glass ska jag få, i mängder, har klappat den nya glasskylen kärleksfullt.

Låt hälsans sommar börja!
Imorgon.
Idag blir det pizza.
På Kronovalls slott.
Flottig & svettig kram på er

*Tova*

PS: köp härliga superfoods, raw food-produkter och annat mumsigt, ekologiskt och braproducerat på vår trevliga sida råvarubutiken.

1 kommentar:

  1. Hej, go vänner! Ni har en restaurang, va? Tyckte mig höra något om den, men syns den inte så finns den inte så börja synas här: www.rawfoodmap.net

    SvaraRadera

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet