lördag 16 maj 2009

Besök och rå kakao

Kire: Igår hade vi besök från våra kära råa vänner som vi kommer att sakna mycket när vi flyttar ner. Vilda lagade rå Dahl och några slags hjärtformade nuggets som konstigt nog faktiskt smakade ost.

Vilda: Ja, de kommer definitivt att finnas till på barnmenyn, Charlize tyckte de var fantastiska och för det mesta gillar hon bara grönsaker var och en för sig, inga av våra komponerade rätter...

Kire: Nadja kom med en present helt utan anledning. Boken "Naked Chocolate" av Shazzie och David Wolfe, två av Storbritanniens respektive USA:s unga hippa raw-gurus. Boken är en nerdykning i allt om rå kakao och innehåller massvis med recept. Nadja tyckte att vi nog kunde ha nytta av den när vi startar cafét. Det tror jag det...

Vilda: fast igår gjorde Kire en glass son var helt sjukt god.

Kire: Ja, jag experimenterade lite. Vi försöker göra en god rå variant på pekannöt kola-glass, Vilda testade en häromdagen som jag knappt smakade eftersom jag var mätt men den var liksom bara okej, det var någonting som saknades.

Vilda: Så fick jag äta upp den, gjord på tre bananer... jag blev ganska mätt jag också.

Kire: Så nu testade jag att göra en kolasås med mullbär, yaconsirap och dadlar. Jag tyckte inte den var så god.

Vilda: Fast det var den. Bara det med själva glassen, den var otroligt krämig.

Kire: Ja, vi får jobba vidare med den helt enkelt...

Vilda: Shazzies favoritmacka innan hon blev raw var en baguette med ost och Kit Kat i. Och hon svär att pommes frites med choklad också är helt underbart. Jag har drömt om kakao hela natten efter att jag bläddrat i boken innan jag la mig. Så fort Vilgot vaknade och ville amma fick jag för mig att han fick i sig en massa råa kakaoböner och var stolt över att jag gav mig son så nyttig kost.

Trevlig raw food på råvarubutiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet