onsdag 13 maj 2009

Tillbaka

Vilda: Vi trodde att vi slapp hotellet nu. Att efter igår skulle vi inte behöva åka tillbaka dit, någonsin.

Kire: Nä, och även om det innebar att vi skulle ha blivit av med hur mycket pengar som helst så kändes det nästan som om det var värt det. Slippa timmeslånga diskussioner med P som inte kom någon vart.

Vilda: Ja gud, jag skulle gladeligen ge flera tusen spänn bara jag slapp någonsin prata med honom igen.

Kire: Det var inte bara det att vi inte gillade att snacka i telefon med honom. Det var det att han försökte köra med utpressning och hade sagt till personalen att vi absolut inte fick ha några nycklar kvar till stället, som om det var vi som körde med fula tricks, smussleri och snikenhet. Stöld kanske jag till och med skulle vilja säga.

Charlize: Jag hatar hotellet.

Vilda: så vi hade bestämt oss för att inte svara när han ringde. Han blev väldigt frustrerad imorse. Men efter många sms fram och tillbaka lyckades han övertala oss att åtminstone träffas och diskutera saken. Det gäller ju trots allt mycket pengar som kan hjälpa oss att få en bra start på Kiviks lilla råa.

Kire: Apropå det så var vi på nyföretagarcentrum idag.

Vilda: individuell rådgivning på tema försäljning. Det var intressant. Hade lite samma idéer som vi om att cykla runt och träffa bönderna runt Kivik, handla där och lära känna folk.

Kire: Jo, han verkade inte alltför negativ. Men som han sa, det var första gången han hörde en liknande idé så att han skulle tänka vidare... nu har vi i alla fall registrerat företaget.

Vilda: och skaffat vår första utländska leverantör av rå kakao och maca och sånt.

Charlize: Jag ska bli kock, du matlagerska och Kire ska ge folk maten.

Vilda: Men vad gör du om jag lagar maten?

Charlize: Jag bestämmer vad du ska laga.

Kire: Jag vill inte servera. Jag vill också laga.

Vilda: Frågan är bara vad Vilgot ska göra... jag måste iaf gå och lägga honom nu. Hjälper du Challan att borsta tänderna?

Kire: kan jag väl...

All Raw food finns hos oss på ravarubutiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet