onsdag 30 maj 2012

Nya uniformer och annat nytt på jobbet

Vilda: Det har varit mycket om vårt privatliv på sistone. Men visst händer det saker på jobbet också. Den delen stannar inte upp bara för att man har en bejbi hemma. Tyvärr. Men kul är det iaf!

Besök i kakdisken

För det första har cafét haft öppet lördagar och söndagar sedan början av denna månad och vår meny börjar mer och mer likna den på en tapasbar där man inte har möjlighet att välja. Jag lagar och lagar och vet aldrig vad jag ska döpa mina kreationer (snart inte bara mina) till utan det blir allt oftare "blandtallrik" med tillhörande lång förklaring. För mig känns detta jätteroligt och med tanke på att min tidigare starkt rawfoodkritiska (undantaget alla bakverk hon slänger sig i) lillasyster som serverar i cafét helt plötsligt säger att det är gott, tror jag att vi är inne på rätt spår. 


Vi har dessutom fått in underbart fina uniformer. Så fina att jag använder min hemma istället!

My precious

På lagret får råvarubutikengänget snart ett helt eget kök där de kan mixtra och laga råa (och ickeråa) alster istället för att gå ut och luncha var och varannan dag. 

Vår handyman

Dessutom har våra kära datorråttor Ingegerd och Kate fått lektioner i etikettdesign av min man. 

Töserna på lagret och en grafisk designer på besök

Snart får ni lära er mer om vem de supermysiga töser som ni möter i mailkonversationer är. 

I morgon har gänget rå chokladprovning hemma hos oss. Resultatet kommer att styra våra chokladinköp i framtiden och även utgöra grunden för ett nytt ambitiöst blogginlägg...

Kram!
Vilda:

PS: köp härliga superfoods, raw food-produkter och annat mumsigt, ekologiskt och braproducerat på vår trevliga sida råvarubutiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet