onsdag 15 januari 2014

Min man fångad i regnet


 Och lille Charlie i barnvagnen, så liten att han mest ser ut som en prick!

På en promenad i regnet i lördags, några timmar i kylan då det äntligen blev kallt. Vår nya familjemedlem, lurvige, råttige Charlie (en pekines/ shi tzu) fjompandes innanför än min, än Eriks jacka för att till slut hamna i barnvagnen under ett täcke.

Det börjar dugga, Erik promenerar bakom mig med sin bäste vän från Stockholm, två mjukispappor med vandringsskor och vars två små.

Jag fotar och tittar upp när han går förbi mig. Regnet i hans hår, hans stora glasögon, hans nördiga leende.



Så ser jag honom, den lille Erik som jag aldrig känt. Han som ritade kartor och skrev dikter på skrivmaskin när han var fyra. Han med lappen över ögat som blivit biten av en död fisk i fiskdisken för att han inte kunde sluta pilla på allt. Honom har jag hört talas om mycket men aldrig fått träffa. Men nu har jag fått se honom i alla fall.


Ett ytterst angenämt möte :-)

Kram på er!
Vilda

PS: köp härliga superfoods, raw food-produkter och annat mumsigt, ekologiskt och braproducerat på vår trevliga sida råvarubutiken.




3 kommentarer:

  1. Men åååå, vad fint skrivet. Tack för livsduschen.

    SvaraRadera
  2. Wow jag blev helt tagen! Så kärleksfullt, och fint

    SvaraRadera
  3. Tack Maria och Nina! Vad fina ni är :-)

    SvaraRadera

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet