torsdag 23 januari 2014

Mmmm... cocopuffs (le lait ohlala!)

Att stanna upp och njuta av stunden...

Imorse spenderade jag två timmar i en soffa med med mitt envisa svartsticksbroderi och P1 i bakgrunden. Det var skönt att få lägga upp fötterna ett litet tag även om det föranleddes av fasta och ett glas äcklig vätska, lite som outspedd saft, för att ta reda på huruvida jag har gravidiabetes. Jag visste väl i och för sig att jag inte hade graviddiabetes men var inte helt främmande för att bli utsatt för tvångsliggande i soffan.

(Detta trots att jag inte lyckas komma längre ön 2500 steg på min stegräknare...)

Andra saker som gör mig glad just nu är:

- bussar som kommer i tid
- snö utan blåst
- samtal i trevlig ton mellan mig och min tweenie
- att få sova i egen säng och inte bli väckt mitt i natten för att tassa över och trösta Lemoni
- svartstick
- vänner som har fått barn
- det här


Promenader i Brösarp 

Och naturligtvis, att baka.

Här har ni ett recept på bovetefudge som smälter i munnen:

Bovetefudge


2 bananer
1 dl kokosolja
1 msk pekannötsmör
1/2 dl kakaopulver
2 msk honung (eller yacon eller kokossocker)
lite vanilj
lite salt
lite kanel

Mixa alla ingredienser utom kokosoljan till en slät smet. Tillsätt kokosoljan och rör i. Häll över i en skål eller blanda direkt i mixerkannan:

2 dl bovetepuffar (bovete som blötlagts i minst 15 min och eventuellt sedan groddats och torkats)



Förbered formarna med bipollen/ hampafrön/ kakaonibs i botten och häll sedan över smeten ovanför. Frys till i minst 1 timme.

Håller sig i frys i över 1 vecka.

Enjoy!
Vilda

Köp superfoods och raw food hos råvarubutiken.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet