fredag 17 juli 2009

Dag 2



Johan: Vaknade pigg och utvilad väldigt tidigt och solen hade precis gått upp och det var tyst i Brösarp. Jag vägde 89.7 och tror att det är första gången på 20 år jag passerar 90 på väg neråt. Efter vetegräs och en frukost som kallades "Soluppgång" åkte vi till Tomelilla och bar tunga bokkassar. Som lön för mödan fick jag energisoppa (svårt) och en plocksallad med rå hommus och med allt detta gröna i magen somnade jag och sov i två och en halv timme.

Skillnaden mellan att vara trött och pigg är väldigt tydlig. Jag vet inte om det beror på kuren eller bara på att jag kan sova när jag vill eftersom jag har semester. Men det kommer att visa sig. Det som däremot är mycket överraskande och tydligt är att jag inte är sugen på annan mat, även om jag utsätts för dofter av nygräddad pizza, grillad chorizo eller geishacholklad. Och det verkar som om jag snusar väldigt lite eftersom den medhavda dosan aldrig tar slut.

På kvällen åt vi en god energisoppa! En borsjt med pepparrotsgrädde. Sedan blev det en bit tårta till kvällstet.

Trevlig raw food på råvarubutiken

2 kommentarer:

  1. Ni kör på Skeppsgårdens matsedel förstår jag. Vad tyckte du Johan om praktiken där?

    SvaraRadera
  2. det var min svärson som praktiserade där och av vad jag förstår var det lärorikt men något oorganiserat, men det verkar inte alltid ha varit så.

    SvaraRadera

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet