fredag 24 juli 2009

Dag 9

Johan: Har varit lite matt idag och det verkar som om jag äntligen stöter emot ett hinder av något slag. Med "äntligen" menar jag att jag har förväntat mig en kroppslig reaktion på min radikala kostomläggning. Viktminskningen har saktat av ytterligare; 87.2. Jag tror att det är nu som det börjar hända saker, som om min kropp hittills bara skrattat åt mig och sagt "Fortsätt du; jag har feta charkvaror i lagret för minst en vecka". Men nu är det slut - lagret är tömt.

Det som dominerat dagen har varit ett tillstånd väldigt likt en lättare berusning; matthet, andfåddhet och håglöshet; yrsel när jag rest mig häftigt, en pirrade känsla i kroppen. Men jag har fortfarande inte känt hunger eller sug efter något onyttigt. Det tidigarelagda fredagsmyset med skräpmat och godispåsar som övriga familjen hängav sig åt lockade mig inte alls. Åsynen av godis framkallade snarare äckelkänslor - och jag har ätit mycket godis i mina dar. Jag tycker att det börjar bli spännande nu.

PS: köp härliga superfoods, raw food-produkter och annat mumsigt, ekologiskt och braproducerat på vår trevliga sida råvarubutiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet