söndag 19 juli 2009

Dag 4

Johan: Jag sover väldigt mycket. Jag tycker inte om att sova men jag låter mig sova, dels för att jag har semester och dels för att jag tror att jag behöver sömnen för att rensningsprocesserna ska orkas med. Alltså sover jag nio timmar eller mer utan att få ångest.

Idag väger jag 88.4 och är fortfarande på väg ner. Det är nu bara två dagar kvar tills jag ska klara resten av kuren helt själv. Jag känner mig fortfarande osäker på en del detaljer, framförallt rörande hur man organiserar det hela. Det är ju ett nytt sätt att handha mat. Saker ska förberedas en, två. tre eller tom fyra dagar i förväg - och det verkar bli en himla massa disk. Jag har fått lektioner i hur jag preparerar främmande råvaror, hur jag groddar, förvarar, mixar och odlar. Jag vet vad det är för skillnad mellan solrosfrön och sesamfrön och jag vet hur man blandar till en energisoppa. Men jag känner mig ändå som om jag ska bli utkastad ensam i ett främmande land.

Trevlig raw food på råvarubutiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet