söndag 2 augusti 2009

Min mans sorgesång, mina sociala låtsasproblem




Vilda: Livet på landet lägger sordin på de allra flesta problem och blir man uttråkad så finns det alltid Gremlins 2 att tillgå. Just nu har Kire bara ett fåtal bekymmer:

1. Att jag allt oftare nördar in på datorn (visst sker det lite i desperation över allt jobb som finns att göra men jag måste också medge att det ligger mycket självbekräftande i att man får allt gjort på en gång) och inte så mycket på honom.

2. Att det ligger 250 oregistrerade böcker till salu på vårt skrivbord och:



3. Att vårt experimenterande med eventuella menyer åt caféet kräver att han står och diskar nästan dygnet runt (jag kan ju inte, jag nördar ju in på datorn).

Mitt värsta bekymmer just nu är att vi har så otroligt mysiga grannar och att jag är rädd att göra dem besvikna. Lilly, 82(+-5), på hörnan vattnade våra tomatplantor medan vi var borta och vi plingade på igår med en liten present. Hon blev så glad så glad. Det kom fram att vi var vegetarianer och så sa hon att nästa gång skulle hon minsann bjuda på bullar för det visste hon att det åt vi i alla fall. Eller? Hon lät meningen gå upp i ett stort frågetecken som att det visste hon inte alls. Så var vi tysta en kort sekund. Väntade på att den andre skulle svara rätt.



Jodå, sa jag, det gör vi så klart. "Men vi ska ju starta ett hälsokostcafé" sa jag, "vi gör helt otroliga bakelser där. Utan socker och allt. Det måste vi bjuda på..." (bilden ovan en paj på kokosnötscrème med frysta lingon på)

Men jag vill inte tacka nej till Lillys bullar. Och jag vill inte att hon ska tycka att vi är sjuka individer som inte äter tillagad mat!

Lite experimenterande med råa frikadeller, röd pesto och fröost, samt pasta med fyllda squashblommor. Idag lyckades vi även "torka" färsksparris så den smakade ångkokt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmetRAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RAW FOOD RÅkost råkost råkost råkost recept recept recept recept vegan vegan vegan vegan vvegetarian vegetarian vegetarian vegetarian hälsa hälsa hälsa hälsa gourmet gourmet gourmet gourmet